Nevezési határidő: | 2012. május 16. 00:00 |
Verseny célja: | A verseny célja, hogy a tanulók azon kompetenciáit fejlesszük, amelyek a XXI. század felnőtt világában elengedhetetlenek, amelyek a legfontosabbak ahhoz, hogy a fiatalok sikeresen elinduljanak a karrierépítés területén. Az informatikai, az idegen nyelvi (angol, német, magyar mint idegen nyelv), a művészeti és a társas készségek fejlesztését tűztük ki célul. A versenyfeladat megvalósítása során a versenyzők problémamegoldó képessége erősödik, más népek kultúrája iránti toleranciája elmélyül, miközben a saját kultúrájuk értékeit is jobban megismerik, jobban megbecsülik. Gyakorolják a csapatban történő tevékenység összehangolását, törekvést a megegyezésre, együttműködésre. A képregény idegen nyelven történő megalkotása és a munkanapló vezetése során fejlesztik az angol, német vagy magyar mint idegen nyelv területen a szövegalkotói képességüket, hogy gondolataikat gördülékeny stílusban, megfelelően árnyalva és hatásosan felépítve formálják meg. Mivel a feladatot elektronikusan készítik el, így az informatikai ismereteiket is kipróbálhatják a gyakorlatban. A döntőbe jutott csapatok megtapasztalják annak az élményét, hogy milyen a nagy közönség elé kiállni, beszélni, érvekkel meggyőzni a hallgatóságot a saját alkotásuk értékeiről egy világos, logikusan felépített, hiteles prezentációval. |
Nevezés módja: |
A jelentkezést követően az adott verseny oldalán látható a versenyre jelentkezett iskolák, illetve a versenyre jelentkező tanulók neve is. (A jelentkezéssel kapcsolatban esetlegesen felmerülő problémákat az info [at] tehetseghalo.hu e-mail címen kérjük jelezni.) |
Nevezési lap: | |
Díj jellege: | tárgyjutalom |
Díjazás leírása: | A legjobb bemutatókat szponzorok által felajánlott ajándékokkal (színházjegy, mozijegy, fürdőbelépő, tárgyjutalom) jutalmazzuk. |
Hatókör: | magyarországi |
Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
Résztvevők iskolatípusa: | szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam, 10. évfolyam |
Angol nyelvet tanuló 9-10. osztályos szakközépiskolások, akik heti 5 óránál magasabb óraszámban tanulják a nyelvet, nem éltek életvitelszerűen angol nyelvterületen, és szüleik nem angol anyanyelvűek. (nyelvi előkészítős és két tanítási nyelvű vagy nemzetiségi osztályok)
Típus: | pályamunka |
A verseny első fordulójában a tanulók háromfős csoportokban minimum öt, maximum tizenöt diából/lapból álló képregényt készítenek otthon vagy saját iskolájukban. Egy dia/lap maximum négy panelt tartalmazhat. A képregény készülhet számítógépes grafikával vagy sajátkészítésű digitális fotókkal vagy kézi rajzzal, amelyet beszkennelnek és elektronikusan képregénnyé összefűznek.
Az alap szituáció (1. dia/lap): Tizenöt-tizenhat év körüli török fiú áll a Duna-parton valahol Mohács közelében, 1526 augusztusában. A fiú meredten bámulja a vörösre festett, örvénylő vizet. Belegázol a folyóba. A kavargó víz elsodorja, forgatja, dobálja, majd lerántja a mélybe, hogy aztán nagy erővel újra a felszínre dobja. A kamasz nagy levegőt vesz, újra szilárd talajt érez a lába alatt, körülnéz. Döbbenten látja, hogy más világba érkezett, a 21. században van, Magyarországon. A folyó partján egy kiránduló osztály integet neki. Ettől a ponttól kell folytatni a történetet, amelynek középpontjában a két idősík, a két kultúra találkozásának problémája áll. A történet folytatásához fel kell használni a történelmi ismereteket, de a hangsúly a kreativitáson, a fantázián van. A képregény szöveges részét a kategóriák szerint választott élő idegen nyelven (angol vagy német vagy magyar mint idegen nyelv) kell megírni, a kommunikáció ezen a nyelven zajlik a török gyerek és az osztály tagjai között.
A versenyzők az alapszituációból kiindulva alkotják meg képregényüket. Az alaphelyzet diáját is elkészítik. A munka során elektronikus naplót vezetnek a választott idegen nyelven, dokumentálják a munkafolyamatot.
Az elkészült képregényt és a munkanaplót egyetlen fájlba tömörítve feltöltik a jelentkezést követően e-mailben megkapott címre a felhasználónév és jelszó segítségével.
Az elkészült anyagok feltöltésének végső határideje: 2012. június 1-jén 16.00 óráig.
A beérkezett képregények közül a zsűri kiválasztja kategóriánként a legjobb 8-10 alkotást.
Típus: | konferencia (előadás, poszter) |
A döntőt 2012. június 15-én, 10 órakor a II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskolában (1075 Budapest, Wesselényi utca 38.) tartjuk, amelyre a döntőbe jutott csapatok prezentációt készítenek, bemutatják képregényüket, kiemelik erősségeiket, beszélnek az elkészítés folyamatáról, és megpróbálják meggyőzni a zsűrit, hogy az ő képregényük a legalkalmasabb publikálásra.
Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
Résztvevők iskolatípusa: | szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam, 10. évfolyam |
Német nyelvet tanuló 9-10. osztályos szakközépiskolások, akik heti 5 óránál magasabb óraszámban tanulják a nyelvet, nem éltek életvitelszerűen német nyelvterületen, és szüleik nem német anyanyelvűek. (nyelvi előkészítős és két tanítási nyelvű vagy nemzetiségi osztályok)
Típus: | pályamunka |
A verseny első fordulójában a tanulók háromfős csoportokban minimum öt, maximum tizenöt diából/lapból álló képregényt készítenek otthon vagy saját iskolájukban. Egy dia/lap maximum négy panelt tartalmazhat. A képregény készülhet számítógépes grafikával vagy sajátkészítésű digitális fotókkal vagy kézi rajzzal, amelyet beszkennelnek és elektronikusan képregénnyé összefűznek.
Az alap szituáció (1. dia/lap): Tizenöt-tizenhat év körüli török fiú áll a Duna-parton valahol Mohács közelében, 1526 augusztusában. A fiú meredten bámulja a vörösre festett, örvénylő vizet. Belegázol a folyóba. A kavargó víz elsodorja, forgatja, dobálja, majd lerántja a mélybe, hogy aztán nagy erővel újra a felszínre dobja. A kamasz nagy levegőt vesz, újra szilárd talajt érez a lába alatt, körülnéz. Döbbenten látja, hogy más világba érkezett, a 21. században van, Magyarországon. A folyó partján egy kiránduló osztály integet neki. Ettől a ponttól kell folytatni a történetet, amelynek középpontjában a két idősík, a két kultúra találkozásának problémája áll. A történet folytatásához fel kell használni a történelmi ismereteket, de a hangsúly a kreativitáson, a fantázián van. A képregény szöveges részét a kategóriák szerint választott élő idegen nyelven (angol vagy német vagy magyar mint idegen nyelv) kell megírni, a kommunikáció ezen a nyelven zajlik a török gyerek és az osztály tagjai között.
A versenyzők az alapszituációból kiindulva alkotják meg képregényüket. Az alaphelyzet diáját is elkészítik. A munka során elektronikus naplót vezetnek a választott idegen nyelven, dokumentálják a munkafolyamatot.
Az elkészült képregényt és a munkanaplót egyetlen fájlba tömörítve feltöltik a jelentkezést követően e-mailben megkapott címre a felhasználónév és jelszó segítségével.
Az elkészült anyagok feltöltésének végső határideje: 2012. június 1-jén 16.00 óráig.
A beérkezett képregények közül a zsűri kiválasztja kategóriánként a legjobb 8-10 alkotást.
Típus: | konferencia (előadás, poszter) |
A döntőt 2012. június 15-én, 10 órakor a II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskolában (1075 Budapest, Wesselényi utca 38.) tartjuk, amelyre a döntőbe jutott csapatok prezentációt készítenek, bemutatják képregényüket, kiemelik erősségeiket, beszélnek az elkészítés folyamatáról, és megpróbálják meggyőzni a zsűrit, hogy az ő képregényük a legalkalmasabb publikálásra.
Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
Résztvevők iskolatípusa: | szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam, 10. évfolyam |
Angol nyelvet tanuló 9-10. osztályos szakközépiskolások és szakiskolai tanulók, akik heti 5 óránál nem magasabb óraszámban tanulják a nyelvet, nem éltek életvitelszerűen angol nyelvterületen és szüleik nem angol anyanyelvűek. (normál tantervű osztályok tanulói)
Típus: | pályamunka |
A verseny első fordulójában a tanulók háromfős csoportokban minimum öt, maximum tizenöt diából/lapból álló képregényt készítenek otthon vagy saját iskolájukban. Egy dia/lap maximum négy panelt tartalmazhat. A képregény készülhet számítógépes grafikával vagy sajátkészítésű digitális fotókkal vagy kézi rajzzal, amelyet beszkennelnek és elektronikusan képregénnyé összefűznek.
Az alap szituáció (1. dia/lap): Tizenöt-tizenhat év körüli török fiú áll a Duna-parton valahol Mohács közelében, 1526 augusztusában. A fiú meredten bámulja a vörösre festett, örvénylő vizet. Belegázol a folyóba. A kavargó víz elsodorja, forgatja, dobálja, majd lerántja a mélybe, hogy aztán nagy erővel újra a felszínre dobja. A kamasz nagy levegőt vesz, újra szilárd talajt érez a lába alatt, körülnéz. Döbbenten látja, hogy más világba érkezett, a 21. században van, Magyarországon. A folyó partján egy kiránduló osztály integet neki. Ettől a ponttól kell folytatni a történetet, amelynek középpontjában a két idősík, a két kultúra találkozásának problémája áll. A történet folytatásához fel kell használni a történelmi ismereteket, de a hangsúly a kreativitáson, a fantázián van. A képregény szöveges részét a kategóriák szerint választott élő idegen nyelven (angol vagy német vagy magyar mint idegen nyelv) kell megírni, a kommunikáció ezen a nyelven zajlik a török gyerek és az osztály tagjai között.
A versenyzők az alapszituációból kiindulva alkotják meg képregényüket. Az alaphelyzet diáját is elkészítik. A munka során elektronikus naplót vezetnek a választott idegen nyelven, dokumentálják a munkafolyamatot.
Az elkészült képregényt és a munkanaplót egyetlen fájlba tömörítve feltöltik a jelentkezést követően e-mailben megkapott címre a felhasználónév és jelszó segítségével.
Az elkészült anyagok feltöltésének végső határideje: 2012. június 1-jén 16.00 óráig.
A beérkezett képregények közül a zsűri kiválasztja kategóriánként a legjobb 8-10 alkotást.
Típus: | konferencia (előadás, poszter) |
A döntőt 2012. június 15-én, 10 órakor a II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskolában (1075 Budapest, Wesselényi utca 38.) tartjuk, amelyre a döntőbe jutott csapatok prezentációt készítenek, bemutatják képregényüket, kiemelik erősségeiket, beszélnek az elkészítés folyamatáról, és megpróbálják meggyőzni a zsűrit, hogy az ő képregényük a legalkalmasabb publikálásra.
Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
Résztvevők iskolatípusa: | szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam, 10. évfolyam |
Német nyelvet tanuló 9-10. osztályos szakközépiskolások és szakiskolai tanulók, akik heti 5 óránál nem magasabb óraszámban tanulják a nyelvet, nem éltek életvitelszerűen német nyelvterületen, és szüleik nem német anyanyelvűek. (normál tantervű osztályok tanulói)
Típus: | pályamunka |
A verseny első fordulójában a tanulók háromfős csoportokban minimum öt, maximum tizenöt diából/lapból álló képregényt készítenek otthon vagy saját iskolájukban. Egy dia/lap maximum négy panelt tartalmazhat. A képregény készülhet számítógépes grafikával vagy sajátkészítésű digitális fotókkal vagy kézi rajzzal, amelyet beszkennelnek és elektronikusan képregénnyé összefűznek.
Az alap szituáció (1. dia/lap): Tizenöt-tizenhat év körüli török fiú áll a Duna-parton valahol Mohács közelében, 1526 augusztusában. A fiú meredten bámulja a vörösre festett, örvénylő vizet. Belegázol a folyóba. A kavargó víz elsodorja, forgatja, dobálja, majd lerántja a mélybe, hogy aztán nagy erővel újra a felszínre dobja. A kamasz nagy levegőt vesz, újra szilárd talajt érez a lába alatt, körülnéz. Döbbenten látja, hogy más világba érkezett, a 21. században van, Magyarországon. A folyó partján egy kiránduló osztály integet neki. Ettől a ponttól kell folytatni a történetet, amelynek középpontjában a két idősík, a két kultúra találkozásának problémája áll. A történet folytatásához fel kell használni a történelmi ismereteket, de a hangsúly a kreativitáson, a fantázián van. A képregény szöveges részét a kategóriák szerint választott élő idegen nyelven (angol vagy német vagy magyar mint idegen nyelv) kell megírni, a kommunikáció ezen a nyelven zajlik a török gyerek és az osztály tagjai között.
A versenyzők az alapszituációból kiindulva alkotják meg képregényüket. Az alaphelyzet diáját is elkészítik. A munka során elektronikus naplót vezetnek a választott idegen nyelven, dokumentálják a munkafolyamatot.
Az elkészült képregényt és a munkanaplót egyetlen fájlba tömörítve feltöltik a jelentkezést követően e-mailben megkapott címre a felhasználónév és jelszó segítségével.
Az elkészült anyagok feltöltésének végső határideje: 2012. június 1-jén 16.00 óráig.
A beérkezett képregények közül a zsűri kiválasztja kategóriánként a legjobb 8-10 alkotást.
Típus: | konferencia (előadás, poszter) |
A döntőt 2012. június 15-én, 10 órakor a II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskolában (1075 Budapest, Wesselényi utca 38.) tartjuk, amelyre a döntőbe jutott csapatok prezentációt készítenek, bemutatják képregényüket, kiemelik erősségeiket, beszélnek az elkészítés folyamatáról, és megpróbálják meggyőzni a zsűrit, hogy az ő képregényük a legalkalmasabb publikálásra.
Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
Résztvevők iskolatípusa: | szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam, 10. évfolyam |
A hazánkban élő, nem magyar anyanyelvű 9-10. osztályos szakiskolai és szakközépiskolai tanulók indulhatnak a magyar mint idegen nyelv kategóriában.
Típus: | pályamunka |
A verseny első fordulójában a tanulók háromfős csoportokban minimum öt, maximum tizenöt diából/lapból álló képregényt készítenek otthon vagy saját iskolájukban. Egy dia/lap maximum négy panelt tartalmazhat. A képregény készülhet számítógépes grafikával vagy sajátkészítésű digitális fotókkal vagy kézi rajzzal, amelyet beszkennelnek és elektronikusan képregénnyé összefűznek.
Az alap szituáció (1. dia/lap): Tizenöt-tizenhat év körüli török fiú áll a Duna-parton valahol Mohács közelében, 1526 augusztusában. A fiú meredten bámulja a vörösre festett, örvénylő vizet. Belegázol a folyóba. A kavargó víz elsodorja, forgatja, dobálja, majd lerántja a mélybe, hogy aztán nagy erővel újra a felszínre dobja. A kamasz nagy levegőt vesz, újra szilárd talajt érez a lába alatt, körülnéz. Döbbenten látja, hogy más világba érkezett, a 21. században van, Magyarországon. A folyó partján egy kiránduló osztály integet neki. Ettől a ponttól kell folytatni a történetet, amelynek középpontjában a két idősík, a két kultúra találkozásának problémája áll. A történet folytatásához fel kell használni a történelmi ismereteket, de a hangsúly a kreativitáson, a fantázián van. A képregény szöveges részét a kategóriák szerint választott élő idegen nyelven (angol vagy német vagy magyar mint idegen nyelv) kell megírni, a kommunikáció ezen a nyelven zajlik a török gyerek és az osztály tagjai között.
A versenyzők az alapszituációból kiindulva alkotják meg képregényüket. Az alaphelyzet diáját is elkészítik. A munka során elektronikus naplót vezetnek a választott idegen nyelven, dokumentálják a munkafolyamatot.
Az elkészült képregényt és a munkanaplót egyetlen fájlba tömörítve feltöltik a jelentkezést követően e-mailben megkapott címre a felhasználónév és jelszó segítségével.
Az elkészült anyagok feltöltésének végső határideje: 2012. június 1-jén 16.00 óráig.
A beérkezett képregények közül a zsűri kiválasztja kategóriánként a legjobb 8-10 alkotást.
Típus: | konferencia (előadás, poszter) |
A döntőt 2012. június 15-én, 10 órakor a II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskolában (1075 Budapest, Wesselényi utca 38.) tartjuk, amelyre a döntőbe jutott csapatok prezentációt készítenek, bemutatják képregényüket, kiemelik erősségeiket, beszélnek az elkészítés folyamatáról, és megpróbálják meggyőzni a zsűrit, hogy az ő képregényük a legalkalmasabb publikálásra.