Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája 2013/2014

Nevezési határidő:
2013. október 30. 00:00
Verseny célja:
A tudományos diákkörben kutató gyerekek ismerjék meg a kreatív társadalmi lét elemeit, amely a tudásalapú társadalom egyik alappillére. Sajátítsák el az önálló ismeretszerzés technikáit, módszereit a tudományos ismeretterjesztés és/vagy az önálló mikrokutatásokon keresztül. Ismerjék meg a szellemi alkotás akaratpróbáló elemeit, és éljék meg annak kudarcait, sikereit. Legyen alapszintű jártasságuk a tudományok és a műveltségterületek rendszerében, ismerjék fel azok kapcsolatait, egymásra utaltságait. Sajátítsák el a tudományos diákkörben megszerzett tudásról folytatható kommunikációs formákat.
Nevezés módja:

A nevezés elektronikusan történik a nevezési lap kitöltésével az alábbi internetes oldalon: http://kgytk-zalaber.hu. Nevezési határidő: 2013. október 30. (a megadott határidőkor az internetes oldal lezár, a további nevezés nem lehetséges).

Díj jellege:
oklevél, tárgyjutalom
Díjazás leírása:

Az iskolai forduló: A résztvevők emléklapot kapnak, a helyezettek oklevelet Regionális forduló: A résztvevők emléklapot kapnak, a helyezettek oklevelet Országos döntő: A résztvevők emléklapot, a helyezettek oklevelet, a kiemeltek tárgyi jutalmat kapnak.

Hatókör:
magyarországi
Ajánlott irodalom:
A verseny témája, ismeretanyaga, a felkészüléshez felhasználható irodalom
A verseny témáját és ismeretanyagát a pályázók bármely tudományos érdeklődési körei, területei határozzák meg. Ezeket a pályázónak a magyar tudomány aktuális kutatási eredményeihez és/vagy releváns problémáihoz kell hozzárendelni. A választott téma kifejtését, a témához kapcsolódó ismereteket, részben önálló (a mentortanár segítésével történő) kreatív ismeretgyűjtéssel lehet elvégezni. Az ismeretgyűjtést elektronikus és nyomtatott információhordozók segítségével végezheti a tanuló.
Felhasználható irodalom a témával és a tudományterülettel adekvát: -iskolán belüli és kívüli ismerethordozók: ismeretterjesztő irodalmak, bibliográfiák, tudományos szakfolyóiratok, tudományos szakkönyvek, lexikonok, szótárak, enciklopédiák, internetes folyóiratok, tudományos weboldalak. -iskolán kívüli információs bázisok: könyvtár, múzeum, levéltár, természetvédelmi terület, kutatóhelyek stb.
Felhasználható adekvát empirikus adatgyűjtés: megfigyelés, mérés, kísérlet, kérdőíves adatgyűjtés, terepmunka stb.
 
A felkészítéshez ajánlott szakirodalom pedagógusoknak
Babbie, E. (2001): A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. Budapest, Balassi Könyvkiadó
Farkas Gyula–Varga Tibor (1993): A természettudományos kutatás menete, módszerei és technikája. Budapest, Gondolat Kiadó 1993.
Falus Iván (2004): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Budapest, Műszaki Könyvkiadó...
Kiss Albert: Tudományos diákkör az általános iskolákban – A diákkör létrehozása és működtetése, Zalabéri Tehetségpont, Zalabér, 2010.
Kiss Albert (2011): Alkottató természettudományi pedagógia. Zalabér, Zalabéri Általános Iskola és AMI, Tehetségpont, Zalabér 2011 
Majoros Pál: A kutatásmódszertan alapjai. Perfekt, Budapest 2004. Tudományos írásművek elkészítésének formai követelményei a Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézetében (2011). (Összeállította: Györe Géza) Pápa, PE Neveléstudományi Intézet.
További versenyidőszakok