Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Gyöngyhalászat Tehetséggondozó Verseny 2015/2016

Verseny célja:

Célunk az SNI tanulók tehetséggondozása, esélyeik növelése. Versenyt szervezünk felső tagozatos enyhe értelmi fogyatékossággal élő tanulók részére 7 műveltségi területen, 4 évfolyamon. 

Nevezés módja:
A versenyben való részvétel feltételei és a jelentkezés módja:
A tanulmányi versenyeken a magyarországi, nappali rendszerű képzést folytató iskolák enyhe értelmi fogyatékos tanulói vehetnek részt.
A versenyre a tanulókat az iskola nevezi. Nevezések csak az iskoláktól fogadhatók el! A nevezéseket a Gyöngyhalász Tehetségpont honlapján keresztül kell eljuttatni, az ott leírt útmutató betartásával a Gyöngyhalászat Tehetséggondozó Alapítványhoz.
Az iskola a nevezéssel egyidejűleg kötelezettséget vállal a nevezett tanulók után a nevezési díj befizetésére. A nevezési díj összegét a nevezés visszaigazolását követően, az első levelezős forduló feladatsorának átvétele előtt kell befizetni. A díjfizetést valamennyi, a versenybe nevezett tanulók után, a meghirdetés szerint a Gyöngyhalászat Tehetséggondozó Alapítvány számlaszámára postai befizetéssel vagy átutalással kell teljesíteni.
A verseny fordulói:

A verseny 8 fordulóból áll, havonta e-mailben kapják meg a tanulók a feladatokat, majd 1 hónap múlva kitöltve beküldik. A végeredményt az év közben szerzett pontok alapján állapítjuk meg, illetve, ha az anyagi lehetőségek engedik, döntőt rendezünk, ahová kategóriánként a legjobb 5 jut be.

A havi fordulók írásbeli, és adott esetben gyakorlati versenyrészek teljesítéséből áll. A verseny témáit és tananyagát az adott évfolyam tananyagtartalmainak megfelelően kell meghatározni, különös tekintettel a kompetenciák fejlesztésére. A havi levelezős fordulók és a döntők központi szervezésűek.
Hatókör:
magyarországi
Felhívás szövege:

Programunkkal egy nagy űrt szeretnénk kitölteni. Legyen végre az SNI gyerekeknek is lehetősége versenyzésre, kiemelkedésre. Továbbá ezzel tudnánk elősegíteni esélyeik növelését. Ez az iskolai munkájukban fog kamatozni, eleinte az adott tantárgyban, majd a többi területen is, hiszen kihat tanulási módszereikre, kultúrájukra is, gondolkodásmódjukra, és várunk tanulmányi eredményeikben is javulást. Segíti az önálló társadalmi beilleszkedésüket, munkába állási esélyeik növekedhetnek, hiszen megtanulják az élethosszig való tanulás mikéntjét, kreatívabbak lesznek társaiknál, jobban boldogulnak.

A tanulmányi versenyek meghirdetése a helyi sajtóban és a Gyöngyhalász Tehetségpont
honlapján (www.gyongyhalaszat.hu), facebook oldalán jelenik meg,
amely tartalmazza a versenyek pontos helyét és időpontját
A meghirdető a verseny meghirdetésében kijelöli:
  • a versenyek formáit, területeit, témaköreit, versenycsoportjait
  • a versenyek helyét, időpontjait
  • a nevezési díjakat
  • az elérhető kedvezményeket

A tanulmányi versenyeket a Gyöngyhalász Tehetségpont készíti elő és irányítja azok lebonyolítását.

A tehetséggondozó programban résztvevő 5-8. évfolyamos, tanulásban akadályozott gyerekek kiválasztása után a szükséges adatokat meg kell küldeni a szervezőknek. A verseny első szakaszában még mindenképpen szükséges a gyerekeket irányí- tani, segíteni. Pl. a számítógép használata, e-mailezés, csatolás, postaláda kezelése, küldés, fogadás, mentés stb.

A feladatlapokat számítógépen kell megoldani, de ha ez pl. az 5, 6. évfolyamos tanulóknak nehézséget jelent, akkor, ha ki tudjátok nekik nyomtatni, kézzel is kitölthetik, és szkennerezéssel is eljuttathatjátok a Gyöngyhalászat Tehetségpontba. Fontos, hogy az így kitöltött lap olvasható legyen.

Ha megfelelő a szülői háttér, lehetséges otthon is megoldani a feladatokat.

A beérkezett feladatokat „érkeztetjük”, visszaigazolást küldünk. Az eredmények a honlapunkon a „Tanulóknak, fiataloknak” felső menüben a „Versenyek, eredmé- nyek” almenüben jelennek meg a feladatlapok kiértékelése után, minden hónap 10- ig (ha nem késnek a diákok). Az esetleges késésekről kérünk tájékoztatást (pl. Józsika kórházba került, ezért késni fogunk), valamint a lemorzsolódásokról is.

Tekintettel arra, hogy ez egy egyéni verseny, nem szerencsés, ha a mentor az azonos évfolyamba járó gyerekekkel egyszerre foglalkozik. (Feltételezve, hogy több gyereket vállal. Pl. két 5-es, két 8-os, és velük „bontásban” kellene megoldani a feladatokat.) A feladatlapok évfolyamonként és műveltségi területenként készülnek (havonta 28 db).

A kezdeti szorosabb segítésből fokozatosan kell eljuttatni a tanulókat az önálló munka irányába. De a verseny időtartama alatt kérem, ellenőrizzétek, hogy megfelelően küldték-e el a megoldást, illetve kaptak-e visszajelzést.

A gyerekek e-mail címét célszerű úgy megalkotni, hogy ne legyen árulkodó. Szeretnénk elfogulatlanul pontozni, ezért a nyilvántartást más munkatársunk kezeli, mint a javító, pontozó kollégák. Tehát a javító emberünk nem tudja, kit takar az e-mail cím. Pl. egertipli [at] gmail.com, vagy zenebohoc [at] gmail.com stb.  

A gmail-es cím azért fontos, mert csoportos küldéssel mennek a feladatok, és a citromos, freemail-es címek „visszavágják”, mert spam-ként kezelik.

Érdeklődni +36-34/301-100-as vagy a +36-20/41-15-888-as telefonszámon!

A teendők vázlata:

  • tehetséges gyerekek kiválasztása osztályfőnökök, „szaktanárok”, szakkörvezetők, tehetséggondozó (személyes együttműködés képessége), helyi tehetségmérési módszerek szerint
  • tanulmányi eredmények
  • motiváltság
  • szülői támogatás (TV nézési szokások „felülvizsgálata”, részvétel szorgalmazása)

A programba bevont tanulókról:

  • gmail-es e-mail cím
  • intézmény
  • név
  • évfolyam
  • műveltségi terület
  • mentora

A mentorokról:

  • név
  • telefonszám
  • gmail-es e-mail cím

Határidők:

Szeptember 5-ig a kapcsolattartó személy és a versenyzők, valamint a mentorok adatait kérnénk (név, intézmény, gmail-es e-mail cím, telefonszám) Minden hónap 10-ig mennek a feladatok, beküldési határidő a következő hónap 10.

E-mail:

  • legyen a tárgymezőben mit küld
  • pár szavas üzenet
  • Word dokumentum, fénykép csatolása

Technikai feltételek:

  • kérünk jelzést arról, milyen típusú Word-del dolgoznak (97- 2003/2007/2010-es?)
  • gyakorlati munkák életvitelből és művészetekből 2 havonta

Cél:

  • önálló ismeretszerzés
  • kulcsszavas keresés megtanulása
  • könyvtárhasználat
  • kitartás
  • internethasználat
  • kulturált e-mailezés megtanulása

Problémák:

  • lemorzsolódás
  • motiválatlanság
  • kitartás hiánya

Motiváció:

  • iskolán belül kiemelni őket, dicsérni, iskolagyűlés, igazgató stb.
  • honlapon a pontok folyamatosan
  • tantárgyi érdemjegy az eredményes fordulókért
  • díjak
  • a mentorokat is motiválni kell!!!

Mit tehet az iskolavezetés?

  • tantárgyfelosztásban órát biztosít – tehetséggondozás!
  • az új munkarendben (a 32 órás rendszernél) a benti időt erre
  • a tantestület odafigyelése, együttes segítség, a mentorok és tanulók biztatása, elismerése

Döntő:

Támogatás esetén igen, egyébként a pontszámok alapján történik az eredményhirdetés

Kapcsolat:

  • Facebook (Gyöngyhalászat Tehetséggondozó Alapítvány)
  • Honlap: http://www.gyongyhalaszat.hu/
  • e-mail (a feladatlapokat a gyongyhalaszat.verseny [at] gmail.com névre kérjük!!!) gyongyhalaszat [at] gyongyhalaszat.hu

Területek: életvitel, informatika, magyar nyelvtan és irodalom matematika, művészetek (rajz, ének-zene, vizuális kultúra, médiaismeret), természet (környezet, fizika, biológia, kémia, földrajz) történelem és társadalmi ismeretek.

További versenyidőszakok