Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Dusza Árpád Országos Programozói Emlékverseny 2015/2016

Nevezési határidő:
2015. október 15. 00:00
Verseny célja:

A programozás iránt érdeklődő tehetséges diákok számára lehetőséget szeretnénk teremteni egy olyan országos szintű megmérettetésre, amelyen az informatikai ismereteik mellett a csapattársakkal való együttműködésben is kipróbálhatják magukat. További célunk, hogy segítsük a felkészülést az emelt szintű informatika érettségire, a felsőfokú informatika tanulmányokra, illetve a különböző projektmunkákban való hatékony részvételre.

Nevezés módja:

Minden kategóriában: A nevezési lap letölthető az ISZE honlapjáról: www.isze.hu. Minden csapatot külön Nevezési lapon kell benevezni. A kitöltött nevezési lapo(ka)t az ISZE 1133 Budapest, Vág u. 2/C. postacímre kell elküldeni a megadott határidőig. Egyúttal kérjük, hogy a nevezési lapokat elektronikusan is küldjék el a duszaverseny [at] isze.hu címre! 

A csapatokat a megadott nevezési határidőig az oktatási intézményüknek kell beneveznie. Egy csapat tagjai különböző iskolák tanulói is lehetnek, ilyenkor bármelyik csapattag iskolája elküldheti a nevezési lapot. A különböző iskolákból összeálló csapatot a felkészítő tanárok hozzák létre.

A szomszédos országok magyar nyelven tanuló diákjainak a nevezését is fogadjuk, amennyiben vállalják, hogy döntőbe jutás esetén Magyarországra utaznak, és ezt a nevezési lapon jelzik.

A versenyre nevezési lapon póttagot is lehet nevezni. Indokolt esetben a csapat egy tagját (csak betegség, és/vagy iskolaváltás esetén) a póttag helyettesítheti. Más esetben a kimaradó csapattag nem cserélhető! (Pl. más versenyen történő részvétel miatt.)

A csapattag cseréjének szándékát a versenybizottságnak előzetesen legkésőbb a verseny előtt 3 nappal be kell jelenteni.

Díj jellege:
emléklap, könyvjutalom, oklevél, tárgyjutalom
Díjazás leírása:

A verseny eredményeit az ISZE honlapján tesszük közzé.

Határidők: I. és II. kategóriában:

Regionális forduló: 2016. január 7.

Döntő: 2016. február 23.

A web programozási- és a mobil programozási feladatban:

Önálló munka: 2016. március 31.

Döntő: 2016. április 11.

A döntőben elért eredményeket a döntőt követő eredményhirdetésen is ismertetjük. 

A verseny valamennyi résztvevője emléklapot és szakkönyvet kap.

A döntő valamennyi résztvevője elismerő oklevelet kap és tárgyjutalomban részesül.

Hatókör:
külhoni magyarok számára nyitott
Ajánlott irodalom:

Ajánlott irodalom:

Az I. és II. kategóriában:

  • Dusza Árpád: Algoritmusok Pascal nyelven, 2009 (2005-korábbi kiadás)
  • Dusza Árpád: Turbo Pascal 6.0 az alapoktól, APC Studió, 1994  Juhász Tibor, Kiss Zsolt: Programozási ismeretek (http://www.zmgzeg.sulinet.hu/bemutatkozunk/tankonyv/progism.htm Utolsó letöltés ideje: 2015. szeptember 2.)
  • Farkas Csaba: A programozás alapjai Visual Basicben, Jedlik Oktatási Stúdió, 2009
  • Illés Zoltán: Programozás C# nyelven, Jedlik Oktatási Stúdió 2008  Reiter István: C# programozás lépésről-lépésre, Jedlik Oktatási Stúdió 2012
  • Tóth Bertalan, Lapteva Natalia: Programozzunk C++ nyelven! ComputerBooks, 2006
  • Benkő Tiborné, Benkő László, Tóth Bertalan: Programozzunk C nyelven! ComputerBooks, 2000
  • Bjarne Stroustrup: A C++ programozási nyelv, Kiskapu Kft. 2001.
  • Herbert Schildt: C/C++ Referenciakönyv, Panem Kft. 1998.
  • Andrei Alexandrescu, Herb Sutter: C++ kódolási szabályok, Kiskapu Kft. 2005.
  • Zsakó László: Programozási versenyfeladatok tára (1995-1999), NJSzT, Budapest, 2005
  • Zsakó László: Programozási versenyfeladatok tára (2000-2004), NJSzT, Budapest, 2007
  • Horváth Gyula, Zsakó László: Programozási versenyfeladatok tára (2005-2009), NJSzT, Budapest, 2010
  • Gérard Swinnen: Tanuljunk meg programozni Python nyelven (2005) (URL: http://mek.oszk.hu/08400/08435/08435.pdf Utolsó letöltés ideje: 2015. szeptember 2.)
  • Mark Summerfield: Python 3 programozás Kiskapu Kft 2009

Természetesen bármilyen más szakmailag korrekt (egyetemi) jegyzet, segédanyag használatát is ajánljuk, ami segíti a felkészülést.

A web programozás feladathoz:

  • Matt Zandstra: Tanuljuk meg a PHP5 használatát 24 óra alatt
  • Nagy Gusztáv: Web programozás alapismeretek, Ad Librum Kft Budapest, 2011

A mobil programozás feladathoz:

  • Ekler Péter, Fehér Marcell, Forstner Bertalan, Kelényi Imre: Android-alapú szoftverfejlesztés Szak Kiadó Kft 2012
  • Bátfai Norbert: Nehogy már a mobilod nyomkodjon téged! Debrecen 2008 (URL: http://www.eurosmobil.hu/NehogyMar Utolsó letöltés ideje: 2015. szeptember 2.)
  • Mobil eszközök programozása Java nyelven ELTE jegyzet (URL: http://nyelvek.inf.elte.hu/leirasok/Mobil_J2ME/index.php?chapter=1#section_2 Utolsó letöltés ideje: 2015. szeptember 2.))
  • Bártfai Norbert: Mobiltelefonos játékok tervezése és fejlesztése Debrecen 2010 (URL: http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/phd/MobiltelefonosJatekokTervezeseEsFejlesztese Tezisek.odt Utolsó letöltés ideje: 2015. szeptember 2.))
  • Molnár József: Az Android lekivilága Budapest 2011 (URL: http://pcworld.hu/mobil/az-android-programozas-lelkivilaga.html Utolsó letöltés ideje: 2015. szeptember 2.)
Felhívás szövege:

A versenyen olyan 3 fős csapatok vehetnek részt, amelyeknek tagjai az ország valamely oktatási intézményének 8-13. évfolyamos tanulói. 

A 2015/2016. tanévtől a hagyományos versenyünket kiegészítjük két új területtel, a web programozással és a mobil programozással. Az idei tanévben ez a két verseny a hagyományos versenytől eltérő időpontban kerül megrendezésre. A későbbi években is bevonjuk ezeket a terü- leteket.

A web programozás feladat és a mobil programozás feladat megoldására bármilyen korú középiskolás csapatok jelentkezhetnek. Egy-egy diák vagy csapat részt vehet mindkét feladat megoldásában, ha a versenytársakkal egyeztetve vállalja az ezzel járó többlet feladatot. (A két verseny azonos időben zajlik.) 

További versenyidőszakok