Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Cziráki Lajos Komplex Képzőművészeti Megyei Tanulmányi Verseny 2020/2021

Nevezési határidő:
2021. március 5. 00:00
Verseny célja:

A középiskola és az általános iskola diákjainak saját korosztályában nyújt kretatív, komplex művészeti versenyt. A felhívásban minden évben az OKTV kiírásához igazodva adjuk meg a témaköröket. 

Nevezés módja:

Beküldési határidő minden kategória esetén: 2021. március 05. péntek.

A pályamunkákat a következő címre kérjük küldeni, postán vagy személyesen: Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános Iskola, Szakgimnázium, Technikum és Kollégium
9023 Győr, Szabolcska u. 5. Milanovich Lászlóné nevére. (portán hagyható)

Tájékoztatás kérhető a versenybizottság elnökétől: Lázárné Verebes Ilona, 30/360-0482

Felhívás szövege:

TÉMÁK AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁK TANULÓI SZÁMÁRA

1–4. ÉVFOLYAMON
Választható témák:
Átélt élmények ábrázolása, hallott, olvasott történetek, mesék, mondák, versek illusztrálása, vizuális megjelenítése, vagy olyan élmény, irodalmi alkotás illusztrálása, amelyben a természet, erdők, mezők világa jelenik meg.  Az 1-2. évfolyamon egy tanuló egy alkotással is versenyezhet, de készíthet egy tablót is. A 3-4. évfolyamon az 50x70-es méretű tablót kérünk készíteni, amelyen legalább két vagy több alkotás, különböző technikákkal készült. 

5–6. ÉVFOLYAMON
Téma: 1. a, Természet világa – az erők, mezők termései. (gombák, vadon termők, pl. csipkebogyó …stb)
1.b.Tárgyalkotással együtt érvényes a beküldött tabló.
2. Korstílusok gyermekszemmel (az őskortól a reneszánszig)
Mindkét feladat alkotásait fotókartonon kérjük, melynek mérete 50x70cm, illetve 70x100cm. ( Ez középen összehajtható legyen!)

A Természet világa –a téma megoldása két részből áll:
a,  Tabló készítése a választott téma grafikus, formai elemzése: tanulmányrajzok, vázlatok, mozgásfázisok…stb. készítésével. Lehet színtani elemzés, formaredukció, dekoratív felülettervezés, az elemzett forma képbe komponálása, kiegészítve a forma és színtani elemzések rajzi dokumentációjával, a tárgykészítés mozzanataival…stb.
b, Tárgyalkotás, ami a feladat egy kiválasztott, központi elemének a megalkotása, a tanuló által választott anyagból, ami lehetőleg újrahasznosított. A választott formát tovább fejlesztheti más, képzeletbeli formává alakíthatja. (Kérjük a név jól látható, tartós elhelyezését

7–8. ÉVFOLYAMOS TANULÓK: 
Téma:

1.  Mesterséges formák világa:
a.  Ahol én jól érzem magam
b. A jövő Univerzuma


2. Barangolás a művészettörténeti korokban

a,  Mesterséges formák világa – ahol én jól érzem magam! Lakó-, üzlethelységek, edzőtermek bemutatása, pl. saját szoba, boltok, autó-, motorszalonok, ezek árui, közlekedési eszközök (vonat, autóbusz…stb). Az otthonunkban használt, kedvenc személyes tárgyaim, mesterséges formák,  eszközök…..stb. elemző, bemutató tanulmány rajza.

b,  A  jövő  Univerzuma, a jövő elképzelt mesterséges formáinak elemző, bemutató tanulmány rajza. (bolygóközi repülő egységek, bolygó telepek, városok, repülő/lebegő űrkomplexumok külső, belső rajza.)
A témák megoldása: A kiválasztott téma portfóliószerű bemutatása. Tanulmányrajzok, nézeti rajzok, axonometrikus ill. perspektivikus szerkesztések, folyamatábrák, látványterv a témához kapcsolódó formákról, a formák és a színek kapcsolata, dekoratív felületek tervezése.
A formák és a környezet összefüggései. A feladat megoldásakor felhasználhatók a művészettörténeti, iparművészeti, technikatörténeti ismeretek, gyűjtőmunkák. A számítógépes ismeretekkel rendelkező tanulók alkalmazhatják ezeket az ismereteiket is.


2. Barangolás a művészettörténeti korokban: a barokktól napjainkig.

Mindkét feladat alkotásait fotókartonon kérjük, melynek mérete 50x70cm, illetve 70x 100cm, ami középen összehajtható legyen!


7. évfolyamon
a) Vigaszági verseny: Megengedett, könnyített feladat. Azokból a témához kapcsolódó munkákból adható be, amik  A/3-as méretben, fekvő formátumban készülnek, kiemelkedőek a maguk nemében, technikájukban, egyediségükben. Egy tanulótól - egy munka adható be! A beküldött munkákra írják rá, hogy: OUTSIDER.
b) Figyelem! A továbbiakban tervezzük, hogy a legjobb munkákat beküldő 7. évfolyamos tanulók 2. fordulós versenyét külső helyszínen tartjuk meg, március16-án, kedden. A behívott, kiemelkedő munkát beküldő 7. évfolyamos versenyzőket a tablójukon bemutatott, témához illeszkedő feladat folytatásával, annak továbbgondolásával, saját, választott új technikai megoldással, helyben versenyeztetjük.

Kérjük, hogy a tablók elején, esztétikus, jól látható módon tüntessétek fel a tanuló nevét, évfolyamát, iskoláját, felkészítő tanárát. Az emelt óraszámban tanulók ezt is jelezzék.
Az értékelésnél a zsűri a tablók és a tárgyak esetében is a vizuális megfigyeléseknek, az elemzéseknek a mélységét, a vizuális információk megjelenítésének igényességét, minőségét, sokoldalúságát, a tanuló kifejező készségét, kreativitását, anyagalakító, tárgyalkotó képességét veszi figyelembe.

KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁK TANULÓINAK
A téma idén a Biophília (ejtsd: biofília). A biophília jelentése, az élet, az élő rendszerek, a természet szeretete. A fogalmat először Eric Fromm használta az élő, létező dolgok felé mutató pszichológiai orientáció leírására. A mára kialakult biophília rendszer az, ahol a technológia és a természet szervesen egymásra talál. Ennek az erősen környezettudatos, univerzális együttműködési formáit fogalmazza meg képileg a beadott munka.

1. Képzőművészeti alkotás

Készítsen olyan alkotást, amelyben művészi/egyedi formában ábrázolja, fejezi ki a témában neki tetsző biophíliai együttes rendszert. A műfajok, anyagok és technikák közül szabadon választhat. Beküldhető grafika (egyedi vagy sokszorosított), festmény, fotósorozat, plasztika. Készíthető mű a kortárs képzőművészet műfajaiban is, így beküldhető pl. environment, installáció grafikai minőségű terve vagy az elkészült alkotás fotódokumentációja. Ha sorozatot készít, akkor az legfeljebb öt darabból állhat.

2. Kommunikatív tervezés

Készítsen olyan plakátot, óriásplakátot, amely egy biophíliai problémát, vagy annak egy megoldását mutatja be, vagy hívja fel rá a figyelmet. A plakáton a minimális szöveg lehet.

Beadandó a plakát vázlatai, tervei mellett a legalább A/3 méretű, színhű példánya. Az anyagok, eszközök és technikák közül szabadon választhat. A terv lehet szabadkézi, vagy számítógéppel készített. Számítógéppel készített munka esetében a kinyomtatott változatot kell elküldeni.

3. Képregény

Választható:
a) Tervezzen és készítsen egy biophíliai problémát boncolgató képregényt, amely  valamilyen, a természet világából kiemelt jellemző problémára, dologra, figurára, tárgyra, technikára épül, ezt alakítja tovább kreatív módon. Az eszközök és technikák közül szabadon választhat.
Beadandó: Az alkotás eredeti, vagy nyomtatott példánya, mellékelve a fotódokumentációja az eredetiséget igazoló fázisfotókkal.

Kérjük, hogy az alkotást fotókartonon helyezzék el, 50x70cm, vagy 70x100cm méretben. (Ez utóbbi középen összehajtható legyen!) A tabló elején esztétikus és olvasható módon tüntessék fel a tanuló nevét, iskoláját, felkészítő tanárát.

 

 

További versenyidőszakok