| Nevezési határidő: | 2016. január 31. 00:00 |
| Verseny célja: | A négy korszak talányai egy országos, 4+1 fordulós, komplex matematika vetélkedő. Célja, hogy a résztvevők játékos formában mérjék össze matematikai ismereteiket, logikájukat, kreativitásukat, miközben az egyes korszakok kultúrtörténetével, a matematika szerepével, mindennapi életre gyakorolt hatásával is megismerkedhetnek.
|
| Nevezés módja: | Jelentkezés A vetélkedőre a verseny honlapján található jelentkezési lapon lehet jelentkezni a csapat nevével, a résztvevők nevével, iskolájuk és felkészítő tanáruk megjelölésével. A jelentkezési lap mellékletét képező szülői nyilatkozatokat legkésőbb az 1. forduló megoldásaival együtt kell beküldeni! Nevezési díj: A verseny nevezési díja 7500 Ft/csapat (1500 Ft/fő), Befizetés: a nevezési díjat az Abacusan Stúdió CIB Bank Zrt-nél vezetett 10700732 – 68019792 – 52000001 számú számlájára kérjük átutalni. Az utaláskor a megjegyzés rovatban a „A 4 korszak talányai” szöveget és a csapat nevét kérjük megadni. A nevezési díjról a jelentkezők számlát kapnak. |
| Nevezési lap: | |
| Díjazás leírása: | Minden olyan csapat, aki mind a négy levelezős fordulót teljesíti, a versenyen való eredményes részvételt igazoló emléklapot kap, amelyet postán küldünk el. A döntőbe jutott korosztályonként 6 csapat ismereteiket bővítő könyv vagy játék jutalomban részesül. Tanáraik munkáját testi-lelki feltöltődésüket segítő ajándékokkal jutalmazzuk. Korosztályonként az első 3 helyezést elnyert csapatok tagjai kedvezményes táborozási lehetőséget nyernek az ABACUSAN Stúdió 2016. nyári tehetségtáboraiba. A kedvezmények mértéke:
|
| Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
| Típus: | írásbeli |
| Nevezési díj: | 7 500 Ft |
Az 1. fordulónak része a csapat és az iskola fényképes bemutatása. Az 1. feladatsor tartalmazza a feladat részletes leírását.
A verseny első része 4 internetes, levelezős feladatlapból áll. Az egyes feladatlapok témaköre fordulónként egy-egy korszak: az antik birodalmak kora, a középkor és a reneszánsz világa, az ipari forradalom és a polgárosodás évszázadai és a 19-20. század korszaka. A feladatok játékos, kreatív formában sarkallják a négy korszak matematikájának megismerésére a résztvevőket.
A feladatok az Abacusan Stúdió portálján (http://abacusan.hu) olvashatók.
A megoldásokat postai úton kell beküldeni a megadott határidőig a feladatlapokon megjelölt címre. A postabélyegző dátuma jelenti a beküldés dátumát. Érdemes minél hamarabb beküldeni a megoldásokat, mert a gyorsaság befolyásolja a sorrendet! Azonos pontszámot elért feladatlapok közül a korábbi feladási dátumú előbbre kerül az “eredménytáblán”.
A csapatok eredményeit az Abacusan Stúdió portálján olvashatják.
| Forduló | Meghidetés | Beküldési határidő | Eredmények közzététele |
| 1. | 2016. 02. 01. | 2016. 02. 22. | 2016. 03. 14. |
| 2. | 2016. 02. 22. | 2016. 03. 14. | 2016. 04. 07. |
| 3. | 2016. 03. 14. | 2016. 04. 07. | 2016. 04. 28. |
| 4. | 2016. 04. 07. | 2016. 04. 28. | 2016. 05. 16. |
| Döntő | 2016. május második fele |
| Típus: | egyéb |
Az egyes fordulók sorrendje a feladatsorra kapott pontszámok alapján alakul ki. Az azonos pontszámú megoldások közül a hamarabb postára adott kerül előrébb a rangsorban.
A 4 feladatlap után korosztályonként az összesítésben legjobb 6 csapat kerül be a döntő fordulóba, amelyre május második felében kerül sor Budapesten.
A döntő forduló egy játékos, GPS-es „kincskereső” forduló, amelynek során a feladatok szorosan kapcsolódnak az előző 4 feladatlap témaköreihez.
A végeredmény a 4 levelezős feladatlap és a döntő során szerzett pontok összesítése nyomán alakul ki.
| Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
| Típus: | írásbeli |
| Nevezési díj: | 7 500 Ft |
Az 1. fordulónak része a csapat és az iskola fényképes bemutatása. Az 1. feladatsor tartalmazza a feladat részletes leírását.
A verseny első része 4 internetes, levelezős feladatlapból áll. Az egyes feladatlapok témaköre fordulónként egy-egy korszak: az antik birodalmak kora, a középkor és a reneszánsz világa, az ipari forradalom és a polgárosodás évszázadai és a 19-20. század korszaka. A feladatok játékos, kreatív formában sarkallják a négy korszak matematikájának megismerésére a résztvevőket.
A feladatok az Abacusan Stúdió portálján (http://abacusan.hu) olvashatók.
A megoldásokat postai úton kell beküldeni a megadott határidőig a feladatlapokon megjelölt címre. A postabélyegző dátuma jelenti a beküldés dátumát. Érdemes minél hamarabb beküldeni a megoldásokat, mert a gyorsaság befolyásolja a sorrendet! Azonos pontszámot elért feladatlapok közül a korábbi feladási dátumú előbbre kerül az “eredménytáblán”.
A csapatok eredményeit az Abacusan Stúdió portálján olvashatják.
| Forduló | Meghidetés | Beküldési határidő | Eredmények közzététele |
| 1. | 2016. 02. 01. | 2016. 02. 22. | 2016. 03. 14. |
| 2. | 2016. 02. 22. | 2016. 03. 14. | 2016. 04. 07. |
| 3. | 2016. 03. 14. | 2016. 04. 07. | 2016. 04. 28. |
| 4. | 2016. 04. 07. | 2016. 04. 28. | 2016. 05. 16. |
| Döntő | 2016. május második fele |
| Típus: | egyéb |
Az egyes fordulók sorrendje a feladatsorra kapott pontszámok alapján alakul ki. Az azonos pontszámú megoldások közül a hamarabb postára adott kerül előrébb a rangsorban.
A 4 feladatlap után korosztályonként az összesítésben legjobb 6 csapat kerül be a döntő fordulóba, amelyre május második felében kerül sor Budapesten.
A döntő forduló egy játékos, GPS-es „kincskereső” forduló, amelynek során a feladatok szorosan kapcsolódnak az előző 4 feladatlap témaköreihez.
A végeredmény a 4 levelezős feladatlap és a döntő során szerzett pontok összesítése nyomán alakul ki.
| Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
| Típus: | írásbeli |
| Nevezési díj: | 7 500 Ft |
Az 1. fordulónak része a csapat és az iskola fényképes bemutatása. Az 1. feladatsor tartalmazza a feladat részletes leírását.
A verseny első része 4 internetes, levelezős feladatlapból áll. Az egyes feladatlapok témaköre fordulónként egy-egy korszak: az antik birodalmak kora, a középkor és a reneszánsz világa, az ipari forradalom és a polgárosodás évszázadai és a 19-20. század korszaka. A feladatok játékos, kreatív formában sarkallják a négy korszak matematikájának megismerésére a résztvevőket.
A feladatok az Abacusan Stúdió portálján (http://abacusan.hu) olvashatók.
A megoldásokat postai úton kell beküldeni a megadott határidőig a feladatlapokon megjelölt címre. A postabélyegző dátuma jelenti a beküldés dátumát. Érdemes minél hamarabb beküldeni a megoldásokat, mert a gyorsaság befolyásolja a sorrendet! Azonos pontszámot elért feladatlapok közül a korábbi feladási dátumú előbbre kerül az “eredménytáblán”.
A csapatok eredményeit az Abacusan Stúdió portálján olvashatják.
| Forduló | Meghidetés | Beküldési határidő | Eredmények közzététele |
| 1. | 2016. 02. 01. | 2016. 02. 22. | 2016. 03. 14. |
| 2. | 2016. 02. 22. | 2016. 03. 14. | 2016. 04. 07. |
| 3. | 2016. 03. 14. | 2016. 04. 07. | 2016. 04. 28. |
| 4. | 2016. 04. 07. | 2016. 04. 28. | 2016. 05. 16. |
| Döntő | 2016. május második fele |
| Típus: | egyéb |
Az egyes fordulók sorrendje a feladatsorra kapott pontszámok alapján alakul ki. Az azonos pontszámú megoldások közül a hamarabb postára adott kerül előrébb a rangsorban.
A 4 feladatlap után korosztályonként az összesítésben legjobb 6 csapat kerül be a döntő fordulóba, amelyre május második felében kerül sor Budapesten.
A döntő forduló egy játékos, GPS-es „kincskereső” forduló, amelynek során a feladatok szorosan kapcsolódnak az előző 4 feladatlap témaköreihez.
A végeredmény a 4 levelezős feladatlap és a döntő során szerzett pontok összesítése nyomán alakul ki.
| Egyéni/csapatverseny: | Csapatverseny |
| Típus: | írásbeli |
| Nevezési díj: | 7 500 Ft |
Az 1. fordulónak része a csapat és az iskola fényképes bemutatása. Az 1. feladatsor tartalmazza a feladat részletes leírását.
A verseny első része 4 internetes, levelezős feladatlapból áll. Az egyes feladatlapok témaköre fordulónként egy-egy korszak: az antik birodalmak kora, a középkor és a reneszánsz világa, az ipari forradalom és a polgárosodás évszázadai és a 19-20. század korszaka. A feladatok játékos, kreatív formában sarkallják a négy korszak matematikájának megismerésére a résztvevőket.
A feladatok az Abacusan Stúdió portálján (http://abacusan.hu) olvashatók.
A megoldásokat postai úton kell beküldeni a megadott határidőig a feladatlapokon megjelölt címre. A postabélyegző dátuma jelenti a beküldés dátumát. Érdemes minél hamarabb beküldeni a megoldásokat, mert a gyorsaság befolyásolja a sorrendet! Azonos pontszámot elért feladatlapok közül a korábbi feladási dátumú előbbre kerül az “eredménytáblán”.
A csapatok eredményeit az Abacusan Stúdió portálján olvashatják.
| Forduló | Meghidetés | Beküldési határidő | Eredmények közzététele |
| 1. | 2016. 02. 01. | 2016. 02. 22. | 2016. 03. 14. |
| 2. | 2016. 02. 22. | 2016. 03. 14. | 2016. 04. 07. |
| 3. | 2016. 03. 14. | 2016. 04. 07. | 2016. 04. 28. |
| 4. | 2016. 04. 07. | 2016. 04. 28. | 2016. 05. 16. |
| Döntő | 2016. május második fele |
| Típus: | egyéb |
Az egyes fordulók sorrendje a feladatsorra kapott pontszámok alapján alakul ki. Az azonos pontszámú megoldások közül a hamarabb postára adott kerül előrébb a rangsorban.
A 4 feladatlap után korosztályonként az összesítésben legjobb 6 csapat kerül be a döntő fordulóba, amelyre május második felében kerül sor Budapesten.
A döntő forduló egy játékos, GPS-es „kincskereső” forduló, amelynek során a feladatok szorosan kapcsolódnak az előző 4 feladatlap témaköreihez.
A végeredmény a 4 levelezős feladatlap és a döntő során szerzett pontok összesítése nyomán alakul ki.




