Nevezési határidő: | 2013. december 31. 00:00 |
Verseny célja: | Görög, horvát, román, szerb, szlovák, szlovén nyelv és irodalom |
Nevezés módja: | A versenyen indulhatnak az anyanyelvű, a kétnyelvű, a nyelvoktató, illetve a kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő 7-8. évfolyamos tanulók. A nevezések felterjesztése az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központ címére (1363 Budapest, Pf.: 49.) történik 2013. december 31-ig. A borítékra kérjük ráírni az adott verseny nevét. Az I. forduló feladatlapjainak megküldése az iskoláknak: 2014. január 29-ig.Az iskolai forduló megírása: 2014. február 5. (szerda) 14.00 óra. Az országos döntő időpontja: 2014. április 23-30. |
Hatókör: | magyarországi |
Felhívás szövege: | A versenyen indulhatnak az anyanyelvű, a kétnyelvű, a nyelvoktató, illetve a kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő 7-8. évfolyamos tanulók. A tanulók két kategóriában versenyezhetnek: I. kategória: a nyelvoktató, illetve kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók II. kategória: az anyanyelvű, illetve kétnyelvű nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók A verseny kétfordulós. Iskolai forduló: Országos forduló: kötetlen társalgás mindennapi témáról a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével) vers vagy próza elmondása. A versenyek határidői: |
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
I. kategória: a nyelvoktató, illetve kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
I. kategória: a nyelvoktató, illetve kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
I. kategória: a nyelvoktató, illetve kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
I. kategória: a nyelvoktató, illetve kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
I. kategória: a nyelvoktató, illetve kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
I. kategória: a nyelvoktató, illetve kiegészítő nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
II. kategória: az anyanyelvű, illetve kétnyelvű nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
II. kategória: az anyanyelvű, illetve kétnyelvű nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
II. kategória: az anyanyelvű, illetve kétnyelvű nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
II. kategória: az anyanyelvű, illetve kétnyelvű nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
II. kategória: az anyanyelvű, illetve kétnyelvű nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, általános iskola |
Résztvevők: | 7. évfolyam, 8. évfolyam |
A döntőben részt vevő versenyzők maximális létszáma: | 20 |
II. kategória: az anyanyelvű, illetve kétnyelvű nemzetiségi nevelési-oktatási formában részt vevő tanulók.
Típus: | írásbeli |
A tanulók az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központja által összeállított és a nevezések alapján az iskoláknak megküldött feladatokat oldják meg. Az iskolai forduló 40 pontos nyelvi feladatlapból és 40 pontos szövegalkotási feladatból áll. A feladatok az adott nemzetiségi nyelv és irodalom tantárgyi követelményein alapulnak. Az iskolai forduló időtartama 3 óra.
Valamennyi megírt feladatot a versenyt követő 5 munkanapon belül kell az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet címére javítatlanul felterjeszteni. A javítást a versenybizottságok végzik.
Típus: | szóbeli |
Résztvevői az írásbeli iskolai fordulóban a versenybizottságok által megállapított ponthatárt elért tanulók.
A verseny szóbeli (elérhető pontszám: 120 pont).
A verseny feladatai:
- kötetlen társalgás mindennapi témáról
- a tananyaghoz kapcsolódó téma kifejtése (az adott témától függően kép vagy egyéb forrás, szemléltető eszköz segítségével)
- vers vagy próza elmondása.