Nevezési határidő: | 2012. december 14. 00:00 |
Verseny célja: | A verseny célja a tehetséget felismerni, gondozni, a tehetség kibontakoztatását segíteni a magyarországi és a határon túli magyar oktatásban. Az Országos Tanulmányi Versenyek évenként megújuló, és bővülő szakmai rendezvények, fő céljuk a tehetségek felkutatása, a tehetség gondozása, és kiválasztása. A közoktatás egészére vonatkozó reformtörekvések kiemelt szerepet szánnak a tehetséggondozásnak, az alkotóképesség fejlesztésének és kiterjesztésének. Az egyéni produktumokban tükröződik az iskolában folyó pedagógiai munka, a pedagógusok szakmai felkészültsége, az oktatómunka hatékonysága. |
Nevezés módja: | Az iskolák igazgatói megküldik a megyei pedagógiai intézeteknek a versenyezni kívánó tanulók nevét, számát kategóriánkénti bontásban 2012. december 14-ig. A megyei pedagógiai intézetek megküldik a versenyezni kívánó tanulók nevét, számát, iskoláját, kategóriánkénti bontásban, a Magyar Kémikusok Egyesületének (Magyar Kémikusok Egyesülete, 1015 Budapest, Hattyú u. 16, Tel: 201-6883, Fax: 201-8056, e-mail: irinyi [at] mke.org.hu ) 2013. január 9-ig. |
Díj jellege: | emléktárgy, oklevél, ösztöndíj, tárgyjutalom |
Díjazás leírása: | Az országos döntőn, a verseny eredményhirdetésekor kategóriánként, a létszámmal arányosan, 2-5 tanuló kap oklevelet, bronzplakettet és a versenybizottság előzetes javaslatának megfelelő tárgy- és pénzjutalmat. További versenyzők írásbeli dicséretet kapnak a helyezésekért, illetve a kiemelkedő részeredményekért. A verseny egészére vonatkozó általános és szakmai értékek alapján a 1998-ban alapított, pénzjutalommal és egyéb értékes tárgyjutalommal járó Irinyi-díjat kap a legjobb 9. osztályos és a legjobb 10. osztályos tanuló. Külön díjazásban részesítjük a verseny valamelyik részében kimagasló teljesítményt elért tanulókat. Kiemelt fontosságúnak tartjuk a tehetséggondozásban kimagasló szintű szakmai-emberi teljesítmények elismerését, ezért külön díjazzuk a legeredményesebb felkészítő pedagógusokat is. Az eredmények közzétételének módja: Az országos döntőn a verseny eredményhirdetése nyilvánosan és ünnepélyesen történik. A versenyeredmények felkerülnek az internetre, a www.irinyiverseny.mke.org.hu honlapon megtekinthetőek, valamint a verseny teljes anyaga (eredményekkel együtt) megjelenik a Középiskolai Kémiai Lapokban. |
Felhívás szövege: | Az Irinyi János Országos Középiskolai Kémiaverseny (IKK), mint a kémiaoktatás eszköze évtizedek óta jelen van Magyarországon, és a határon túli magyar kémiaoktatásban is egyedülálló szerepet tölt be. Egyrészt a tehetségkutatás eszköze, másrészt növeli a tanulás és tanítás hatékonyságát. A versenyfeladatok kiválasztásának alapelvét a következőképpen fogalmazhatjuk meg: A kitűzött feladat a versenyző tudásának mélységét és ne csak a mennyiségét mérje, vagyis a probléma megértése, vagy a megoldáshoz vezető út késztessen gondolkodásra. A feladatok egy részének megoldásában segítséget nyújthat az előző fordulók feladatsorainak részletes megoldása. A feladatokat úgy kell megválasztani, hogy a kitűzött időn belül megoldhatók legyenek.
A feladatok készítőinek célkitűzése, hogy a kommunikációs, a narratív, a döntési, a szabálykövető, a lényegkiemelő, a problémamegoldó, a kritikai, valamint a komplexitást és az információk kezelésével kapcsolatos képességeket (kulcskompetenciákat) próbálja meg mérni természettudományos és azon belül kémiai szempontból.
Közvetett céljaink között szerepel, − tudván, hogy a versenyek visszahatnak a mindennapi oktatásra −, hogy az egész magyar kémiaoktatást pozitív irányba befolyásoljuk, mégpedig a képességközpontú, gyakorlatorientált tanítás irányába.
|
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 4 évfolyamos gimnázium, 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam |
Az I. kategóriába tartoznak a 9. évfolyam, továbbá az ennek megfelelő (10. évfolyam) nyelvi előkészítő évfolyam tanulói.
I.a. kategóriába tartoznak azok a tanulók, akiknek eddigi középiskolai tanulmányai során összesen nem volt heti 2-nél több kémiaórája.
Típus: | írásbeli |
Mindhárom fordulóban külön feladatsort kapnak a 9., illetve a 10. osztályos tanulók.
Az iskolai fordulót (1.) az iskolák szervezik, bonyolítják le.
A forduló csak írásbeli feladatlapból (elmélet és számítási feladat) áll, amelyet az IKK Versenybizottság készít el, és a pedagógiai intézeteken, illetve ezek jogutódjain keresztül kapják meg az iskolák. Az írásbeli lebonyolítása a zárthelyik szabálya szerint történik. A szaktanári javítás után az iskolák igazgatói felterjesztik a pedagógiai intézetek által megadott pontszám feletti dolgozatokat a pedagógiai intézethez, ahol felülbírálják a felterjesztett dolgozatokat, és összeállítják a megyei fordulóba behívandó tanulók névsorát. A forduló egy írásbeli feladatlap, hogy minél szélesebb tanulói réteget tudjon megmozgatni. A feladatlap két részből áll:
- elméleti feladat, amely a tanulók elméletben elsajátított ismereteinek készségszintű alkalmazását hivatott mérni, számos ábrával, grafikon-értelmezéssel, gyakorlati példákkal,
- számolási feladatok, amelyek a mindennapi élettel, gyakorlattal kapcsolatosak, a matematikai eszköz használat, az olvasás-szövegértés és a kémiai ismeretek kombinációja.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati |
A második forduló írásbeliből és laboratóriumi gyakorlatból áll, a pedagógiai intézetek szervezik és bonyolítják le, (megyénként egy helyszínen). A feladatlapot az IKK Versenybizottság készíti el és a Magyar Kémikusok Egyesületén keresztül juttatja el a pedagógiai intézeteknek. A javítást a pedagógiai intézetek által felkért megyei versenybizottság végzi, az eredmények alapján kategóriánként elkészítik az országos döntőbe jutott tanulók névsorát. A döntőbe nevezhető tanulókat a selejtezők eredményei alapján választják ki a pedagógiai intézetek, ill. Budapesten a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet. A benevezhető megyei létszámot az előző verseny eredményeinek figyelembevételével határozza meg az IKK Versenybizottság, és megküldi a megyei pedagógiai intézeteknek. Az I.c. és II.c. kategória középdöntőjének lebonyolítása nem a pedagógiai intézetek feladata, hanem a jelentkező szakközépiskolák egyikében történik. A középdöntő eredményének ismeretében a Versenybizottság választja ki a döntőbe kerülő tanulókat, akiknek létszáma független a megyei keretszámtól.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati, szóbeli |
Nevezési díj: | 8 500 Ft |
Az országos döntőt (3.) fordulót a Magyar Kémikusok Egyesülete és a Miskolci Egyetem szervezi, bonyolítja le. A döntő 3 napos, írásbeli feladatlapból és laboratóriumi gyakorlati feladatból, valamint szóbeli döntőből áll. Mind az írásbelin, mind a laboratóriumi gyakorlaton külön-külön feladatsort, illetve feladatot kapnak a 9. illetve a 10. osztályos tanulók. A szóbeli nyilvános. Az értékelést és a rangsorolást a tantervi különbségeknek megfelelően, kategóriánként végzi a Versenybizottság.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 4 évfolyamos gimnázium, 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam |
Az I. kategóriába tartoznak a 9. évfolyam, továbbá az ennek megfelelő (10. évfolyam) nyelvi előkészítő évfolyam tanulói.
I.b. kategóriába tartoznak azok a tanulók, akiknek eddigi középiskolai tanulmányai során összesen több mint heti 2 kémiaórája volt (a kémia, természettudomány, biológia-kémia és biológia tagozat emelt kémia óraszámmal).
Típus: | írásbeli |
Mindhárom fordulóban külön feladatsort kapnak a 9., illetve a 10. osztályos tanulók.
Az iskolai fordulót (1.) az iskolák szervezik, bonyolítják le.
A forduló csak írásbeli feladatlapból (elmélet és számítási feladat) áll, amelyet az IKK Versenybizottság készít el, és a pedagógiai intézeteken, illetve ezek jogutódjain keresztül kapják meg az iskolák. Az írásbeli lebonyolítása a zárthelyik szabálya szerint történik. A szaktanári javítás után az iskolák igazgatói felterjesztik a pedagógiai intézetek által megadott pontszám feletti dolgozatokat a pedagógiai intézethez, ahol felülbírálják a felterjesztett dolgozatokat, és összeállítják a megyei fordulóba behívandó tanulók névsorát. A forduló egy írásbeli feladatlap, hogy minél szélesebb tanulói réteget tudjon megmozgatni. A feladatlap két részből áll:
- elméleti feladat, amely a tanulók elméletben elsajátított ismereteinek készségszintű alkalmazását hivatott mérni, számos ábrával, grafikon-értelmezéssel, gyakorlati példákkal,
- számolási feladatok, amelyek a mindennapi élettel, gyakorlattal kapcsolatosak, a matematikai eszköz használat, az olvasás-szövegértés és a kémiai ismeretek kombinációja.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati |
A második forduló írásbeliből és laboratóriumi gyakorlatból áll, a pedagógiai intézetek szervezik és bonyolítják le, (megyénként egy helyszínen). A feladatlapot az IKK Versenybizottság készíti el és a Magyar Kémikusok Egyesületén keresztül juttatja el a pedagógiai intézeteknek. A javítást a pedagógiai intézetek által felkért megyei versenybizottság végzi, az eredmények alapján kategóriánként elkészítik az országos döntőbe jutott tanulók névsorát. A döntőbe nevezhető tanulókat a selejtezők eredményei alapján választják ki a pedagógiai intézetek, ill. Budapesten a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet. A benevezhető megyei létszámot az előző verseny eredményeinek figyelembevételével határozza meg az IKK Versenybizottság, és megküldi a megyei pedagógiai intézeteknek. Az I.c. és II.c. kategória középdöntőjének lebonyolítása nem a pedagógiai intézetek feladata, hanem a jelentkező szakközépiskolák egyikében történik. A középdöntő eredményének ismeretében a Versenybizottság választja ki a döntőbe kerülő tanulókat, akiknek létszáma független a megyei keretszámtól.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati, szóbeli |
Nevezési díj: | 8 500 Ft |
Az országos döntőt (3.) fordulót a Magyar Kémikusok Egyesülete és a Miskolci Egyetem szervezi, bonyolítja le. A döntő 3 napos, írásbeli feladatlapból és laboratóriumi gyakorlati feladatból, valamint szóbeli döntőből áll. Mind az írásbelin, mind a laboratóriumi gyakorlaton külön-külön feladatsort, illetve feladatot kapnak a 9. illetve a 10. osztályos tanulók. A szóbeli nyilvános. Az értékelést és a rangsorolást a tantervi különbségeknek megfelelően, kategóriánként végzi a Versenybizottság.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam |
Az I. kategóriába tartoznak a 9. évfolyam, továbbá az ennek megfelelő (10. évfolyam) nyelvi előkészítő évfolyam tanulói.
I.c. kategóriában versenyezhetnek a vegyipari, környezetvédelmi és azon szakközépiskolák tanulói, amelyekben a kémia szakmai orientáló, alapozó tantárgynak tekinthető.
Típus: | írásbeli |
Mindhárom fordulóban külön feladatsort kapnak a 9., illetve a 10. osztályos tanulók.
Az iskolai fordulót (1.) az iskolák szervezik, bonyolítják le.
A forduló csak írásbeli feladatlapból (elmélet és számítási feladat) áll, amelyet az IKK Versenybizottság készít el, és a pedagógiai intézeteken, illetve ezek jogutódjain keresztül kapják meg az iskolák. Az írásbeli lebonyolítása a zárthelyik szabálya szerint történik. A szaktanári javítás után az iskolák igazgatói felterjesztik a pedagógiai intézetek által megadott pontszám feletti dolgozatokat a pedagógiai intézethez, ahol felülbírálják a felterjesztett dolgozatokat, és összeállítják a megyei fordulóba behívandó tanulók névsorát. A forduló egy írásbeli feladatlap, hogy minél szélesebb tanulói réteget tudjon megmozgatni. A feladatlap két részből áll:
- elméleti feladat, amely a tanulók elméletben elsajátított ismereteinek készségszintű alkalmazását hivatott mérni, számos ábrával, grafikon-értelmezéssel, gyakorlati példákkal,
- számolási feladatok, amelyek a mindennapi élettel, gyakorlattal kapcsolatosak, a matematikai eszköz használat, az olvasás-szövegértés és a kémiai ismeretek kombinációja.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati |
A második forduló írásbeliből és laboratóriumi gyakorlatból áll, a pedagógiai intézetek szervezik és bonyolítják le, (megyénként egy helyszínen). A feladatlapot az IKK Versenybizottság készíti el és a Magyar Kémikusok Egyesületén keresztül juttatja el a pedagógiai intézeteknek. A javítást a pedagógiai intézetek által felkért megyei versenybizottság végzi, az eredmények alapján kategóriánként elkészítik az országos döntőbe jutott tanulók névsorát. A döntőbe nevezhető tanulókat a selejtezők eredményei alapján választják ki a pedagógiai intézetek, ill. Budapesten a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet. A benevezhető megyei létszámot az előző verseny eredményeinek figyelembevételével határozza meg az IKK Versenybizottság, és megküldi a megyei pedagógiai intézeteknek. Az I.c. és II.c. kategória középdöntőjének lebonyolítása nem a pedagógiai intézetek feladata, hanem a jelentkező szakközépiskolák egyikében történik. A középdöntő eredményének ismeretében a Versenybizottság választja ki a döntőbe kerülő tanulókat, akiknek létszáma független a megyei keretszámtól.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati, szóbeli |
Nevezési díj: | 8 500 Ft |
Az országos döntőt (3.) fordulót a Magyar Kémikusok Egyesülete és a Miskolci Egyetem szervezi, bonyolítja le. A döntő 3 napos, írásbeli feladatlapból és laboratóriumi gyakorlati feladatból, valamint szóbeli döntőből áll. Mind az írásbelin, mind a laboratóriumi gyakorlaton külön-külön feladatsort, illetve feladatot kapnak a 9. illetve a 10. osztályos tanulók. A szóbeli nyilvános. Az értékelést és a rangsorolást a tantervi különbségeknek megfelelően, kategóriánként végzi a Versenybizottság.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 4 évfolyamos gimnázium, 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, szakközépiskola |
Résztvevők: | 10. évfolyam |
A II. kategóriába tartoznak a 10. évfolyam tanulói, továbbá az ennek megfelelő (11. évfolyam) nyelvi előkészítő évfolyam tanulói.
II.a. kategóriába tartoznak azok a tanulók, akiknek eddigi középiskolai tanulmányai során összesen nem volt heti 4-nél több kémiaórája.
Típus: | írásbeli |
Mindhárom fordulóban külön feladatsort kapnak a 9., illetve a 10. osztályos tanulók.
Az iskolai fordulót (1.) az iskolák szervezik, bonyolítják le.
A forduló csak írásbeli feladatlapból (elmélet és számítási feladat) áll, amelyet az IKK Versenybizottság készít el, és a pedagógiai intézeteken, illetve ezek jogutódjain keresztül kapják meg az iskolák. Az írásbeli lebonyolítása a zárthelyik szabálya szerint történik. A szaktanári javítás után az iskolák igazgatói felterjesztik a pedagógiai intézetek által megadott pontszám feletti dolgozatokat a pedagógiai intézethez, ahol felülbírálják a felterjesztett dolgozatokat, és összeállítják a megyei fordulóba behívandó tanulók névsorát. A forduló egy írásbeli feladatlap, hogy minél szélesebb tanulói réteget tudjon megmozgatni. A feladatlap két részből áll:
- elméleti feladat, amely a tanulók elméletben elsajátított ismereteinek készségszintű alkalmazását hivatott mérni, számos ábrával, grafikon-értelmezéssel, gyakorlati példákkal,
- számolási feladatok, amelyek a mindennapi élettel, gyakorlattal kapcsolatosak, a matematikai eszköz használat, az olvasás-szövegértés és a kémiai ismeretek kombinációja.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati |
A második forduló írásbeliből és laboratóriumi gyakorlatból áll, a pedagógiai intézetek szervezik és bonyolítják le, (megyénként egy helyszínen). A feladatlapot az IKK Versenybizottság készíti el és a Magyar Kémikusok Egyesületén keresztül juttatja el a pedagógiai intézeteknek. A javítást a pedagógiai intézetek által felkért megyei versenybizottság végzi, az eredmények alapján kategóriánként elkészítik az országos döntőbe jutott tanulók névsorát. A döntőbe nevezhető tanulókat a selejtezők eredményei alapján választják ki a pedagógiai intézetek, ill. Budapesten a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet. A benevezhető megyei létszámot az előző verseny eredményeinek figyelembevételével határozza meg az IKK Versenybizottság, és megküldi a megyei pedagógiai intézeteknek. Az I.c. és II.c. kategória középdöntőjének lebonyolítása nem a pedagógiai intézetek feladata, hanem a jelentkező szakközépiskolák egyikében történik. A középdöntő eredményének ismeretében a Versenybizottság választja ki a döntőbe kerülő tanulókat, akiknek létszáma független a megyei keretszámtól.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati, szóbeli |
Nevezési díj: | 8 500 Ft |
Az országos döntőt (3.) fordulót a Magyar Kémikusok Egyesülete és a Miskolci Egyetem szervezi, bonyolítja le. A döntő 3 napos, írásbeli feladatlapból és laboratóriumi gyakorlati feladatból, valamint szóbeli döntőből áll. Mind az írásbelin, mind a laboratóriumi gyakorlaton külön-külön feladatsort, illetve feladatot kapnak a 9. illetve a 10. osztályos tanulók. A szóbeli nyilvános. Az értékelést és a rangsorolást a tantervi különbségeknek megfelelően, kategóriánként végzi a Versenybizottság.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | 4 évfolyamos gimnázium, 6 évfolyamos gimnázium, 8 évfolyamos gimnázium, szakközépiskola |
Résztvevők: | 10. évfolyam |
A II. kategóriába tartoznak a 10. évfolyam tanulói, továbbá az ennek megfelelő (11. évfolyam) nyelvi előkészítő évfolyam tanulói.
II.b. kategóriába tartoznak azok a tanulók, akiknek eddigi középiskolai tanulmányai során összesen több mint heti 4 kémiaórája volt (a kémia, természettudomány, biológia-kémia és biológia tagozat emelt kémia óraszám-mal).
Típus: | írásbeli |
Mindhárom fordulóban külön feladatsort kapnak a 9., illetve a 10. osztályos tanulók.
Az iskolai fordulót (1.) az iskolák szervezik, bonyolítják le.
A forduló csak írásbeli feladatlapból (elmélet és számítási feladat) áll, amelyet az IKK Versenybizottság készít el, és a pedagógiai intézeteken, illetve ezek jogutódjain keresztül kapják meg az iskolák. Az írásbeli lebonyolítása a zárthelyik szabálya szerint történik. A szaktanári javítás után az iskolák igazgatói felterjesztik a pedagógiai intézetek által megadott pontszám feletti dolgozatokat a pedagógiai intézethez, ahol felülbírálják a felterjesztett dolgozatokat, és összeállítják a megyei fordulóba behívandó tanulók névsorát. A forduló egy írásbeli feladatlap, hogy minél szélesebb tanulói réteget tudjon megmozgatni. A feladatlap két részből áll:
- elméleti feladat, amely a tanulók elméletben elsajátított ismereteinek készségszintű alkalmazását hivatott mérni, számos ábrával, grafikon-értelmezéssel, gyakorlati példákkal,
- számolási feladatok, amelyek a mindennapi élettel, gyakorlattal kapcsolatosak, a matematikai eszköz használat, az olvasás-szövegértés és a kémiai ismeretek kombinációja.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati |
A második forduló írásbeliből és laboratóriumi gyakorlatból áll, a pedagógiai intézetek szervezik és bonyolítják le, (megyénként egy helyszínen). A feladatlapot az IKK Versenybizottság készíti el és a Magyar Kémikusok Egyesületén keresztül juttatja el a pedagógiai intézeteknek. A javítást a pedagógiai intézetek által felkért megyei versenybizottság végzi, az eredmények alapján kategóriánként elkészítik az országos döntőbe jutott tanulók névsorát. A döntőbe nevezhető tanulókat a selejtezők eredményei alapján választják ki a pedagógiai intézetek, ill. Budapesten a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet. A benevezhető megyei létszámot az előző verseny eredményeinek figyelembevételével határozza meg az IKK Versenybizottság, és megküldi a megyei pedagógiai intézeteknek. Az I.c. és II.c. kategória középdöntőjének lebonyolítása nem a pedagógiai intézetek feladata, hanem a jelentkező szakközépiskolák egyikében történik. A középdöntő eredményének ismeretében a Versenybizottság választja ki a döntőbe kerülő tanulókat, akiknek létszáma független a megyei keretszámtól.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati, szóbeli |
Nevezési díj: | 8 500 Ft |
Az országos döntőt (3.) fordulót a Magyar Kémikusok Egyesülete és a Miskolci Egyetem szervezi, bonyolítja le. A döntő 3 napos, írásbeli feladatlapból és laboratóriumi gyakorlati feladatból, valamint szóbeli döntőből áll. Mind az írásbelin, mind a laboratóriumi gyakorlaton külön-külön feladatsort, illetve feladatot kapnak a 9. illetve a 10. osztályos tanulók. A szóbeli nyilvános. Az értékelést és a rangsorolást a tantervi különbségeknek megfelelően, kategóriánként végzi a Versenybizottság.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | szakközépiskola |
Résztvevők: | 10. évfolyam |
A II. kategóriába tartoznak a 10. évfolyam tanulói, továbbá az ennek megfelelő (11. évfolyam) nyelvi előkészítő évfolyam tanulói.
II.c. kategóriában versenyezhetnek a vegyipari, környezetvédelmi és azon szakközépiskolák tanulói, amelyekben a kémia szakmai orientáló, alapozó tantárgynak tekinthető.
Típus: | írásbeli |
Mindhárom fordulóban külön feladatsort kapnak a 9., illetve a 10. osztályos tanulók.
Az iskolai fordulót (1.) az iskolák szervezik, bonyolítják le.
A forduló csak írásbeli feladatlapból (elmélet és számítási feladat) áll, amelyet az IKK Versenybizottság készít el, és a pedagógiai intézeteken, illetve ezek jogutódjain keresztül kapják meg az iskolák. Az írásbeli lebonyolítása a zárthelyik szabálya szerint történik. A szaktanári javítás után az iskolák igazgatói felterjesztik a pedagógiai intézetek által megadott pontszám feletti dolgozatokat a pedagógiai intézethez, ahol felülbírálják a felterjesztett dolgozatokat, és összeállítják a megyei fordulóba behívandó tanulók névsorát. A forduló egy írásbeli feladatlap, hogy minél szélesebb tanulói réteget tudjon megmozgatni. A feladatlap két részből áll:
- elméleti feladat, amely a tanulók elméletben elsajátított ismereteinek készségszintű alkalmazását hivatott mérni, számos ábrával, grafikon-értelmezéssel, gyakorlati példákkal,
- számolási feladatok, amelyek a mindennapi élettel, gyakorlattal kapcsolatosak, a matematikai eszköz használat, az olvasás-szövegértés és a kémiai ismeretek kombinációja.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati |
A második forduló írásbeliből és laboratóriumi gyakorlatból áll, a pedagógiai intézetek szervezik és bonyolítják le, (megyénként egy helyszínen). A feladatlapot az IKK Versenybizottság készíti el és a Magyar Kémikusok Egyesületén keresztül juttatja el a pedagógiai intézeteknek. A javítást a pedagógiai intézetek által felkért megyei versenybizottság végzi, az eredmények alapján kategóriánként elkészítik az országos döntőbe jutott tanulók névsorát. A döntőbe nevezhető tanulókat a selejtezők eredményei alapján választják ki a pedagógiai intézetek, ill. Budapesten a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet. A benevezhető megyei létszámot az előző verseny eredményeinek figyelembevételével határozza meg az IKK Versenybizottság, és megküldi a megyei pedagógiai intézeteknek. Az I.c. és II.c. kategória középdöntőjének lebonyolítása nem a pedagógiai intézetek feladata, hanem a jelentkező szakközépiskolák egyikében történik. A középdöntő eredményének ismeretében a Versenybizottság választja ki a döntőbe kerülő tanulókat, akiknek létszáma független a megyei keretszámtól.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati, szóbeli |
Nevezési díj: | 8 500 Ft |
Az országos döntőt (3.) fordulót a Magyar Kémikusok Egyesülete és a Miskolci Egyetem szervezi, bonyolítja le. A döntő 3 napos, írásbeli feladatlapból és laboratóriumi gyakorlati feladatból, valamint szóbeli döntőből áll. Mind az írásbelin, mind a laboratóriumi gyakorlaton külön-külön feladatsort, illetve feladatot kapnak a 9. illetve a 10. osztályos tanulók. A szóbeli nyilvános. Az értékelést és a rangsorolást a tantervi különbségeknek megfelelően, kategóriánként végzi a Versenybizottság.
Egyéni/csapatverseny: | Egyéni verseny |
Résztvevők iskolatípusa: | szakközépiskola |
Résztvevők: | 9. évfolyam, 10. évfolyam |
A III. kategóriába tartoznak a 9. és 10. évfolyam olyan szakközépiskolai vagy szakiskolai tanulói, akik 1 vagy 2 évig tanulják a kémiát.
Típus: | írásbeli |
Mindhárom fordulóban külön feladatsort kapnak a 9., illetve a 10. osztályos tanulók.
Az iskolai fordulót (1.) az iskolák szervezik, bonyolítják le.
A forduló csak írásbeli feladatlapból (elmélet és számítási feladat) áll, amelyet az IKK Versenybizottság készít el, és a pedagógiai intézeteken, illetve ezek jogutódjain keresztül kapják meg az iskolák. Az írásbeli lebonyolítása a zárthelyik szabálya szerint történik. A szaktanári javítás után az iskolák igazgatói felterjesztik a pedagógiai intézetek által megadott pontszám feletti dolgozatokat a pedagógiai intézethez, ahol felülbírálják a felterjesztett dolgozatokat, és összeállítják a megyei fordulóba behívandó tanulók névsorát. A forduló egy írásbeli feladatlap, hogy minél szélesebb tanulói réteget tudjon megmozgatni. A feladatlap két részből áll:
- elméleti feladat, amely a tanulók elméletben elsajátított ismereteinek készségszintű alkalmazását hivatott mérni, számos ábrával, grafikon-értelmezéssel, gyakorlati példákkal,
- számolási feladatok, amelyek a mindennapi élettel, gyakorlattal kapcsolatosak, a matematikai eszköz használat, az olvasás-szövegértés és a kémiai ismeretek kombinációja.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati |
A második forduló írásbeliből és laboratóriumi gyakorlatból áll, a pedagógiai intézetek szervezik és bonyolítják le, (megyénként egy helyszínen). A feladatlapot az IKK Versenybizottság készíti el és a Magyar Kémikusok Egyesületén keresztül juttatja el a pedagógiai intézeteknek. A javítást a pedagógiai intézetek által felkért megyei versenybizottság végzi, az eredmények alapján kategóriánként elkészítik az országos döntőbe jutott tanulók névsorát. A döntőbe nevezhető tanulókat a selejtezők eredményei alapján választják ki a pedagógiai intézetek, ill. Budapesten a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet. A benevezhető megyei létszámot az előző verseny eredményeinek figyelembevételével határozza meg az IKK Versenybizottság, és megküldi a megyei pedagógiai intézeteknek. Az I.c. és II.c. kategória középdöntőjének lebonyolítása nem a pedagógiai intézetek feladata, hanem a jelentkező szakközépiskolák egyikében történik. A középdöntő eredményének ismeretében a Versenybizottság választja ki a döntőbe kerülő tanulókat, akiknek létszáma független a megyei keretszámtól.
Típus: | írásbeli, mérési/gyakorlati, szóbeli |
Nevezési díj: | 8 500 Ft |
Az országos döntőt (3.) fordulót a Magyar Kémikusok Egyesülete és a Miskolci Egyetem szervezi, bonyolítja le. A döntő 3 napos, írásbeli feladatlapból és laboratóriumi gyakorlati feladatból, valamint szóbeli döntőből áll. Mind az írásbelin, mind a laboratóriumi gyakorlaton külön-külön feladatsort, illetve feladatot kapnak a 9. illetve a 10. osztályos tanulók. A szóbeli nyilvános. Az értékelést és a rangsorolást a tantervi különbségeknek megfelelően, kategóriánként végzi a Versenybizottság.