Nevezési határidő: | 2022. február 4. 00:00 |
Verseny célja: | |
Nevezés módja: | A pályamunkákat a következő címre kérjük küldeni, postán vagy személyesen: Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános Iskola, Szakgimnázium, Technikum és Kollégium. 9023 Győr, Szabolcska u. 5. Milanovich Lászlóné nevére. (portán hagyható) Tájékoztatás kérhető a versenybizottság elnökétől: Lázárné Verebes Ilona, ( 30/360-0482 |
Felhívás szövege: | TÉMÁK AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁK TANULÓI SZÁMÁRA 1–4. ÉVFOLYAMON Választható témák: Átélt élmények ábrázolása, hallott, olvasott történetek, mesék, mondák, versek illusztrálása, vizuális megjelenítése, vagy olyan élmény, irodalmi alkotás illusztrálása, amelyben a természet, nap, víz, szél megújuló világa jelenik meg. Az 1-2. évfolyamon egy tanuló egy 50x70-es tablón, legalább két, különböző technikával készült munkát küldjön be. A 3-4. évfolyamon az 50x70-es méretű tablót kérünk készíteni, amelyen legalább két vagy több alkotás, különböző technikákkal készült. 5–6. ÉVFOLYAMON (választható) Témák: 1. a, Megújuló természet, megújuló energiaforrások: Nap, szél, víz – változatos, dekoratív megjelenítési formái 2. Ritmusok a természeti formák világában Mindkét feladat alkotásait fotókartonon kérjük, melynek mérete 50x70cm, illetve 70x100cm. (Ez középen összehajtható legyen!) A megújuló természet, megújuló energiaforrások téma: nap, szél, víz – változatos, dekoratív, szimbolikus megjelenítési formái, ezek ritmusa és a Ritmusok a természeti formák világában–a téma megoldása két részből áll: a, Tabló készítése: a nap-szél víz téma metaforikus, dekoratív, szimbolikus megjelenítése ritmusban: készülhetnek tanulmányrajzok, vázlatok, mozgásfázisok…stb. Lehet színtani elemzés, formaredukció, dekoratív felülettervezés, az elemzett energiaforrás képbe komponálása, kiegészítve a formai és színtani elemzések rajzi dokumentációjával, a tárgykészítés mozzanataival…stb. A természeti formák ritmusa téma hasonló módon feldolgozható. b, Tárgyalkotás, ami lehet a feladat egy kiválasztott energiaforrás: nap, víz, szél játékos, képzeletbeli, megszemélyesítése, annak megalkotása, a tanuló által választott anyagból, ami lehetőleg újrahasznosított. A természeti forma ritmusa hasonló módon, tovább fejlesztheti más, képzeletbeli formává alakíthatja. (Kérjük a név jól látható, strapabíró elhelyezését!) 7–8. ÉVFOLYAMOS TANULÓK: Téma:1. Mesterséges formák, a ritmus hangszerek világa a. A ritmushangszerek formai gazdagsága 2. Barangolás a művészettörténeti korokban b. Mesterséges formák – a ritmushangszerek világa: A kedvenc ritmushangszer további feldolgozása, a tanulmány rajzi díszítő- formai feldolgozása ritmusban. (Terülő minta, szín-forma ritmus.) A témák megoldása: A kiválasztott téma portfóliószerű bemutatása. Tanulmányrajzok, nézeti rajzok, axonometrikus ill. perspektivikus szerkesztések, folyamatábrák, látványterv a témához kapcsolódó formákról, a formák és a színek kapcsolata, dekoratív felületek tervezése. A választott tárgyak bemutatásakor felhasználhatók művészettörténeti, iparművészeti, technikatörténeti ismeretek, gyűjtőmunkák. A számítógépes ismeretekkel rendelkező tanulók alkalmazhatják ezeket az ismereteiket is. Barangolás a művészettörténeti korokban: a barokktól napjainkig. 7. évfolyamon Az értékelésnél a zsűri a tablók és a tárgyak esetében is a vizuális megfigyeléseknek, az elemzéseknek a mélységét, a vizuális információk megjelenítésének igényességét, minőségét, sokoldalúságát, a tanuló kifejező készségét, kreativitását, anyagalakító, tárgyalkotó képességét veszi figyelembe. KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁK TANULÓINAK A téma idén a RITMUS Szűkebb-tágabb világunk megjelenésének, részei viszonyának, működésének egyik alapvető formája, jellege az ütemesen ismétlődő tagoltság, váltakozás, a RITMUS. A művészi alkotásokban a ritmus az ismétlődő tartalmi és formai elemek, részek elrendezésében megnyilvánuló arányosság, amelynek sokféle hatása lehet, így kellemes, vidám, de meghökkentő, megdöbbentő is. 1. Képzőművészeti alkotás 2. Kommunikatív tervezés (választható) a) Készítsen fekete-fehér vagy színes fotósorozatot, fotóriportot olyan jelenség(ek)ről, amely(ek)ben valamilyen tartalmi és/vagy formai ritmus tükröződik. A fotók készülhetnek analóg és digitális megoldással, formátumuk, méretük és számuk szabadon választható, de az oldalhossz minimum 15 cm-es, a darabszám legfeljebb 5 lehet. A digitális fotókat kinyomtatva kérjük beküldeni. 3. Tárgyalkotás a) Tervezzen és készítsen egy ötletes, eredeti, működő és ugyanakkor dekoratív ritmusadó eszközt és annak használati utasítását, amiben megadja, hogy milyen életkorú használó számára készült. Továbbá tartalmazza az eszköz rövid leírását, rajzot, tárgy a használatáról, az alkotott tárgy egyszerű tervrajzát (az anyagok és szerkezet jelölésével),. Az anyagok és technikák közül szabadon választhat. Számítógéppel készített háttéranyag esetében a kinyomtatott változatot kérjük beküldeni használati utasításként. Kérjük, hogy az 1. és a 2. alkotást fotókartonon helyezzék el, 50x70cm, vagy 70x100cm méretben. (Ez utóbbi középen összehajtható lehet!). A tabló elején esztétikusan, olvasható módon tüntessék fel a tanuló nevét, iskoláját, felkészítő tanárát. Fontos! A felkészítő tanár által készített pontos névsor és a beküldött tárgyakat megjelölő leltári lap nélkülözhetetlen. |