Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Dusza Árpád Országos Programozói Emlékverseny 2014/2015

Nevezési határidő:
2014. október 15. 00:00
Verseny célja:

A programozás iránt érdeklődő tehetséges diákok számára lehetőséget szeretnénk teremteni egy olyan országos szintű megmérettetésre, amelyen az informatikai ismereteik mellett a csapattársakkal való együttműködésben is kipróbálhatják magukat. További célunk, hogy segítsük a felkészülést az emelt szintű informatika érettségire, a felsőfokú informatika tanulmányokra, illetve a különböző projektmunkákban való hatékony részvételre.

Az eredményhirdetés várható időpontja:
2015. február 23. 00:00
Nevezés módja:
A nevezési lap letölthető az ISZE honlapjáról: www.isze.hu Minden csapatot külön Nevezési lapon kell benevezni. A kitöltött nevezési lapo(ka)t az ISZE
1133 Budapest, Vág u. 2/C. postacímre kell elküldeni a megadott határidőig. (Postafiók cím megszűnt!!!) Egyúttal kérjük, hogy a nevezési lapokat elektronikusan is küldjék el a
duszaverseny [at] isze.hu címre!
Díj jellege:
oklevél, tárgyjutalom
Díjazás leírása:

A verseny eredményeit az ISZE honlapján tesszük közzé. Regionális forduló: 2015. január 7. Döntő: 2015. február 23. A döntőben elért eredményeket a döntőt követő eredményhirdetésen is ismertetjük. A verseny eredményeit az ISZE honlapján tesszük közzé.

Ajánlott irodalom:
(Azonos az emelt szintű érettségi vizsgán felkínált lehetőségekkel.)
FreePascal 2.6.2
FreePascal 2.6.2 + Geany 1.23.1
Lazarus 1.0.10 (fpc 2.6.2)
Code::Blocks 12.11 MinGW/GCC
MinGW/GCC 4.6.2-1 + Geany 1.23.1
Python 3.2.5 + IDLE (Python GUI)
MS Visual Studio 2012 Express for Windows Desktop (Visual Basic, Visual C#, Visual C++)
JAVA SE – NetBeans 7.3.1, JDK 7u25
A fentiektől eltérő környezet választása esetén kérjük, hogy előzetesen egyeztessenek a
versenybizottsággal!2
A versenyen bármilyen nyomtatott segédeszköz használható! A segédeszközökről a
csapatoknak kell gondoskodniuk.
Ajánlott irodalom:
Dusza Árpád: Algoritmusok Pascal nyelven, 2009 (2005-korábbi kiadás)
Dusza Árpád: Turbo Pascal 6.0 az alapoktól, APC Studió, 1994
Juhász Tibor, Kiss Zsolt: Programozási ismeretek (http://www.muszakikiado.hu)
Farkas Csaba: A programozás alapjai Visual Basicben, Jedlik Oktatási Stúdió, 2009
Illés Zoltán: Programozás C# nyelven, Jedlik Oktatási Stúdió 2008
Reiter István: C# programozás lépésről-lépésre, Jedlik Oktatási Stúdió 2012
Tóth Bertalan, Lapteva Natalia: Programozzunk C++ nyelven! ComputerBooks, 2006
Benkő Tiborné, Benkő László, Tóth Bertalan: Programozzunk C nyelven!
ComputerBooks, 2000
Bjarne Stroustrup: A C++ programozási nyelv, Kiskapu Kft. 2001.
Herbert Schildt: C/C++ Referenciakönyv, Panem Kft. 1998.
Andrei Alexandrescu, Herb Sutter: C++ kódolási szabályok, Kiskapu Kft. 2005.
Zsakó László: Programozási versenyfeladatok tára (1985-1994), NJSzT, Budapest, 2002
Zsakó László: Programozási versenyfeladatok tára (1995-1999), NJSzT, Budapest, 2005
Zsakó László: Programozási versenyfeladatok tára (2000-2004), NJSzT, Budapest, 2007
Horváth Gyula, Zsakó László: Programozási versenyfeladatok tára (2005-2009), NJSzT, Budapest, 2010
Gérard Swinnen: Tanuljunk meg programozni Python nyelven (2005) (http://mek.oszk.hu/08400/08435/08435.pdf)
Mark Summerfield: Python 3 programozás Kiskapu Kft 2009
Természetesen bármilyen más szakmailag korrekt (egyetemi) jegyzet, segédanyag használatát is ajánljuk, ami segíti a felkészülést.
 
Felhívás szövege:
A versenyen olyan 3 fős csapatok vehetnek részt, amelyeknek tagjai az ország vagy szomszédos ország valamely oktatási intézményének 8-13. évfolyamos tanulói. A csapatokat a megadott nevezési határidőig az oktatási intézményüknek a www.isze.hu honlapról letölthető nevezési lappal kell beneveznie. Egy csapat tagjai különböző iskolák tanulói is lehetnek, ilyenkor bármelyik csapattag iskolája elküldheti a nevezési lapot. Az idei tanévtől a szomszédos országok magyar nyelven tanuló diákjainak a nevezését is fogadjuk!
A verseny tárgya, követelményei:
Komplex problémák megoldása részfeladatokra bontással. Függvények, eljárások készítése. Típusalgoritmusok, rendezés, keresés, rekurzió illetve fájlkezelés használata. Gráfalgoritmusok, gráfbejárás, fabejárás. Grafikus vagy karakteres képernyő kezelése. (Nem jelent előnyt a grafikus képernyőn történő megjelenítés a karakteressel szemben.) A feladatok megoldásához szükség lehet a középiskolában tanult matematikai és fizikai ismeretekre.
További versenyidőszakok